• Tube de Pretúlia


  • Comments

    1
    Tuesday 12nd December 2023 at 21:07

    Toute beauté belle effet .

      • Wednesday 13rd December 2023 at 19:21

        Muito obrigada Jopel. Boa noite

    2
    Wednesday 13rd December 2023 at 12:34

    Hej Valadares !

    Tack för besök och för mycket vackra gåvor ! ! 

    Jag kom precis hem. Jag har varit på vårdcentralen och tagit min sjätte vaccination mot Covid. Jag tackade nej till influensa vaccinet. Jag blir alltid dålig av den med kraftiga långvariga förkylningar. 

    Idag är det Lucia och att fira Lucia här i Sverige är mycket stort och omtyckt. Lucian och hennes tärnor går på besök på sjukhus och äldreboende och sjunger. Lucian bär en ljuskrona på huvudet och tärnorna håller ett ljus i handen. De har långa vita klänningar med ett rött band knutit om midjan. Mycket vackert och stämningsfullt. Till Lucia kaffet bakar man något som liknar bullar, de heter Lussekatter och innehåller saffran.

    Jag önskar dig en trevlig Lucia dag.

    Vänskaps kyssar, Pretulia

      • Wednesday 13rd December 2023 at 19:32

        Boa noite Pretúlia. Fiquei encantada com o que me contou sobre Lucia, deve de ser muito bonito. Eu hoje tenho estádo a fazer  marmelada de marmelos e amanhã vou fazer a geleia. Beijo com carinho

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Add comment

    Name / User name:

    E-mail (optional):

    Website (optional):

    Comment: